|
|
|
|
|
|
|
Postersession II: (Vollständige Liste beider Postersessions im PDF file. Poster-Beitragende: Die Nummer neben dem Titel Ihres Posters kennzeichnet den reservierten Platz in Hohenheim)
Die Postersessions finden im Foyer des Ökologiezentrums statt (ÖZ).
Bei Fragen bezüglich Material (Reiszwecken, usw.) wenden sie sich bitte an Frau Niersmann (zu finden im Tagungsbüro Hörssal B11)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arndt, Rüdiger
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Usabilityforschung - Eklektizismus oder innovative Entwicklung?
Title English: Usability Research - Eclecticism or innovative development?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bennett, Caroline M.
Sprache: English
Title English: Electronic male: Computer-mediated communication as facilitor of male emotional self-disclosure (on the breakdown of intimate relationships)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brink, Barbara; Kort, Joke; Matzat, Uwe; de Vos, Hend
Sprache: English
Title English: The development of friendship relations in online communities
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Buchanan, T.; Ali, T.; Heffernan, T.M.; Ling, J.; Parrott, A.; Rodgers, J.; Scholey, A.B.
Sprache: English
Title English: Psychometric properties of online self-report memory questionnaires: The EMQ and PMQ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Donath, Thomas; Geißler, Holger
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Nutzer- vs. Expertenurteil - Warum sich die Akzeptanz einer Website nicht durch Experten bestimmen lässt
Title English: User sensation vs. expert judgment - Why the acceptance of Websites cannot be determined by experts
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Frick, Andrea; Reips, Ulf-Dietrich
Sprache: English
Titel Deutsch: Das Kid's Experimental Psychology Lab: Eine Website für Online-Forschung mit Kindern
Title English: The Kid's Experimental Psychology Lab: A Web site for Internet research with children
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Galesic, Mirta
Sprache: English
Title English: Effects of questionnaire length on response rates: Review of findings and guidelines for future research
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Göritz, Anja S.
Sprache: English
Titel Deutsch: Lässt sich Item-Nonresponse durch bedingte Gratifikation vermindern?
Title English: Can item nonresponse be reduced through conditional gratification?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Horst, Bruno; Nicolai, Sven
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Message Service basierte Befragungen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Horstmann, Gernot
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Was offenbart der mimische Ausdruck: emotionale Gefühle, Verhaltensintentionen, oder Aufforderungen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joinson, A.
Sprache: English
Title English: Self-esteem, interpersonal risk and preference for E-mail over face-to-face communication
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mayr, Eva; Gradinger, Petra; Jirasko, Marco
Sprache: English
Titel Deutsch: Der Übergang zum Euro: Kognitive Integration neuer Währungsstrukturen
Title English: Transition to the Euro: Cognitive integration of a new currency
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mühlenfeld, Hans-Ullrich
Sprache: English
Titel Deutsch: IAPI (Internet Aided Personal Interview) - Audiovisuell gestützte, persönliche Befragungen via Internet. Ergebnisse einer Untersuchung
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Müller, Jan; Reimers, Maike
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Reaktionszeitmessung und Pretesting in Online-Fragebögen
Title English: Time measurement and pre-testing in On-line-Questionnaires
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prince, Katherine; Joinson, Adam; Woodley, Alan
Sprache: English
Title English: PRESTO: Combining Internet survey methodologies with a student panel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Voracek, Martin; Stieger, Stefan; Ponocny, Ivo
Sprache: English
Titel Deutsch: Sind Verweigerer anders oder welchen Einfluss haben forced-choice Items auf den Drop-Out?
Title English: Are refusing particpants different or what influence do have forced-choice-items on drop-out?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilhelm, Thorsten; Yom, Miriam; Beger, Dorit
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Sitecovering - eine innovative Methode zur Erfassung der Informationsaufnahme und des Entscheidungsverhaltens auf Websites
Title English: Sitecovering - an innovative method exploring information reception and decision making on websites
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|