GOR2002 Homepage

Abstracts nach Autoren

A - E

F - L

M - R

S - Z

Info

Download (pdf)

Programm - pdf

Poster- pdf

/

Postersession II: (Vollständige Liste beider Postersessions im PDF file. Poster-Beitragende: Die Nummer neben dem Titel Ihres Posters kennzeichnet den reservierten Platz in Hohenheim)

Die Postersessions finden im Foyer des Ökologiezentrums statt (ÖZ).

Bei Fragen bezüglich Material (Reiszwecken, usw.) wenden sie sich bitte an Frau Niersmann (zu finden im Tagungsbüro Hörssal B11)

Nr.

Arndt, Rüdiger
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Usabilityforschung - Eklektizismus oder innovative Entwicklung?
Title English: Usability Research - Eclecticism or innovative development?

29

Bennett, Caroline M.
Sprache: English
Title English: Electronic male: Computer-mediated communication as facilitor of male emotional self-disclosure (on the breakdown of intimate relationships)

23

Brink, Barbara; Kort, Joke; Matzat, Uwe; de Vos, Hend
Sprache: English
Title English: The development of friendship relations in online communities

24

Buchanan, T.; Ali, T.; Heffernan, T.M.; Ling, J.; Parrott, A.; Rodgers, J.; Scholey, A.B.
Sprache: English
Title English: Psychometric properties of online self-report memory questionnaires: The EMQ and PMQ

21

Donath, Thomas; Geißler, Holger
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Nutzer- vs. Expertenurteil - Warum sich die Akzeptanz einer Website nicht durch Experten bestimmen lässt
Title English: User sensation vs. expert judgment - Why the acceptance of Websites cannot be determined by experts

30

Frick, Andrea; Reips, Ulf-Dietrich
Sprache: English
Titel Deutsch: Das Kid's Experimental Psychology Lab: Eine Website für Online-Forschung mit Kindern
Title English: The Kid's Experimental Psychology Lab: A Web site for Internet research with children

28

Galesic, Mirta
Sprache: English
Title English: Effects of questionnaire length on response rates: Review of findings and guidelines for future research

19

Göritz, Anja S.
Sprache: English
Titel Deutsch: Lässt sich Item-Nonresponse durch bedingte Gratifikation vermindern?
Title English: Can item nonresponse be reduced through conditional gratification?

20

Horst, Bruno; Nicolai, Sven
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Message Service basierte Befragungen

17

Horstmann, Gernot
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Was offenbart der mimische Ausdruck: emotionale Gefühle, Verhaltensintentionen, oder Aufforderungen?

26

Joinson, A.
Sprache: English
Title English: Self-esteem, interpersonal risk and preference for E-mail over face-to-face communication

27

Mayr, Eva; Gradinger, Petra; Jirasko, Marco
Sprache: English
Titel Deutsch: Der Übergang zum Euro: Kognitive Integration neuer Währungsstrukturen
Title English: Transition to the Euro: Cognitive integration of a new currency

25

Mühlenfeld, Hans-Ullrich
Sprache: English
Titel Deutsch: IAPI (Internet Aided Personal Interview) - Audiovisuell gestützte, persönliche Befragungen via Internet. Ergebnisse einer Untersuchung

12

Müller, Jan; Reimers, Maike
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Reaktionszeitmessung und Pretesting in Online-Fragebögen
Title English: Time measurement and pre-testing in On-line-Questionnaires

13

Prince, Katherine; Joinson, Adam; Woodley, Alan
Sprache: English
Title English: PRESTO: Combining Internet survey methodologies with a student panel

14

Voracek, Martin; Stieger, Stefan; Ponocny, Ivo
Sprache: English
Titel Deutsch: Sind Verweigerer anders oder welchen Einfluss haben forced-choice Items auf den Drop-Out?
Title English: Are refusing particpants different or what influence do have forced-choice-items on drop-out?

18

Wilhelm, Thorsten; Yom, Miriam; Beger, Dorit
Sprache: Deutsch
Titel Deutsch: Sitecovering - eine innovative Methode zur Erfassung der Informationsaufnahme und des Entscheidungsverhaltens auf Websites
Title English: Sitecovering - an innovative method exploring information reception and decision making on websites

16

Eine Website der D.G.O.F.
Konzeption: Ulf-Dietrich Reips
Webdesign und Programmierung: Stefan Stieger