 |  |
Basic Research |
|
Stefan Stieger
Institute of Psychology, University of Vienna
Martin Voracek
Department for Psychoanalysis and Psychotherapy, University Hospital, University of Vienna |
Exploring Sexual Behavior Online: Male-female differences in gender switching and attrition rate
|
|
Gernot Horstmann
Faculty of Psychology and Sports Sciences, University of Bielefeld
|
Einschätzungen von Typikalität und Häufigkeit eines mimischen Ausdrucks
|
|
Stephan Schütze
Immo Fritsche
Institute of Psychology, University of Magdeburg
|
"Wir haben die Lokomotive" - Psychologische Forschung im Huckepack des Online-Entertainment
|
|
Rolf Siepmann
Institute of Phonetics und Linguistic Communication, Ludwig-Maximilians-University Munich
Daniela Oppermann Ludwig-Maximilians-University Munich
|
Was der Sprecher hört - phonetische Experimente im Internet
|
|
Thomas Bamert University Zurich
Ulf-Dietrich Reips Institute of Psychology, University Zurich
|
Online-Befragung zur Webpage-Evaluation
|
|
Martin Voracek University Hospital of Depth Psychology and Psychotherapy, University of Vienna
Stefan Stieger University of Vienna
|
A Warning against University Subject Pools: Majors-differentiated evidence in an online survey of sexual behavior
|
|
Ralph Lengler University of Zurich
Ulf-Dietrich Reips Institute of Psychology, University of Zurich
|
WWW-based IQ testing with speed components
|
|
Ulla K. Bunz Communication Studies, University of Kansas
|
The Website Assignment as a Valuable Exercise - Beyond Establishing Presence to Creating Significance
|
|
Dietmar Janetzko Institute for computer Sciences and society, Albert-Ludwigs-University Freiburg
|
Web-Mining mit Bayes-Netzen
|
|
Martina Goeb
Bernad Batinic
Klaus Moser Department for Economic- and Social Psychology, Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg
|
Personalmarketing im Internet - Eine Untersuchung zu den Erfahrungen von Kreditinstituten
|
|
Tools |
|
Bernd Kreuels Department for Marketing, University of Dortmund
Ingo Schmidt University of Dortmund
Marcel Harmeyer University of Dortmund
|
OSAC 2.0 (Online Survey Access Control): Webbasierte Steuerung einer Befragung mit bewußter Auswahl
|
|
Stephan Noller humanIT, St. Augustin
|
Navigation in komplexen Hypertextsystemen - ein Webexperiment mit unterschiedlichen Visualisierungstools
|
|
Claudia Orthmann Institute for Educational and Media Psychology, Freie Universität Berlin
|
Methoden und Probleme der Datenerhebung in der qualitativen Chat-Forschung
|
|
André Temme University of Cologne
|
"Quasimeto": Entwicklung eines Instruments zur Transformation synchroner Datenerhebungsmethoden der Qualitativen Sozialforschung wie Interview oder Gruppendiskussion auf das Medium Internet
|
|
Marktforschung |
|
Martin Heidingsfelder Rogator AG, Nurnberg
Thomas Bamert University Zurich
|
Reihenfolgeeffekte bei Web-Umfragen: Ergebnisse eines Methodenexperiments
|
|
Caroline Cornelius eResult GmbH - eCommerce Research & Consulting, Goettingen
|
Best Match zwischen Forschungsfrage und Design von Online-Fokus-Gruppen
|
|
Carsten Sander Georg-August-University Goettingen
|
Konsumentenanalyse im Webchat. Versuch einer bedürfnisprofilorientierten Segmentierung
|
|
Christophe Castano University of Paris VIII
|
Keyword Analysis on a Search Engine: Tools to Help Web Users
|
|
Stephan Steinmeyer
Olaf Hofmann
Marcus Paul Skopos GmbH, Huerth
|
Online-Erhebungsformen: Andere Ergebnisse als Offline?
|
|
E-commerce |
|
Malthe Wolf
Thomas Döbler Research Unit of Media Economics and Communication Research, University of Hohenheim
|
Nutzung von Internet und E-Commerce in den Sozialen Milieus
|
|
Sabrina Duda
Michael Schießl
Jan Michael Hess eye square, Berlin
|
WAP - Ready or Not?
|