GOR-01: Poster  

  Basic Research  

Stefan Stieger
Institute of Psychology, University of Vienna
Martin Voracek
Department for Psychoanalysis and Psychotherapy, University Hospital, University of Vienna
Exploring Sexual Behavior Online: Male-female differences in gender switching and attrition rate

Gernot Horstmann
Faculty of Psychology and Sports Sciences, University of Bielefeld
Einschätzungen von Typikalität und Häufigkeit eines mimischen Ausdrucks

Stephan Schütze
Immo Fritsche
Institute of Psychology, University of Magdeburg
"Wir haben die Lokomotive" - Psychologische Forschung im Huckepack des Online-Entertainment

Rolf Siepmann
Institute of Phonetics und Linguistic Communication, Ludwig-Maximilians-University Munich
Daniela Oppermann
Ludwig-Maximilians-University Munich
Was der Sprecher hört - phonetische Experimente im Internet

Thomas Bamert
University Zurich
Ulf-Dietrich Reips
Institute of Psychology, University Zurich
Online-Befragung zur Webpage-Evaluation

Martin Voracek
University Hospital of Depth Psychology and Psychotherapy, University of Vienna
Stefan Stieger
University of Vienna
A Warning against University Subject Pools: Majors-differentiated evidence in an online survey of sexual behavior

Ralph Lengler
University of Zurich
Ulf-Dietrich Reips
Institute of Psychology, University of Zurich
WWW-based IQ testing with speed components

Ulla K. Bunz
Communication Studies, University of Kansas
The Website Assignment as a Valuable Exercise - Beyond Establishing Presence to Creating Significance

Dietmar Janetzko
Institute for computer Sciences and society, Albert-Ludwigs-University Freiburg
Web-Mining mit Bayes-Netzen

Martina Goeb
Bernad Batinic
Klaus Moser
Department for Economic- and Social Psychology, Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg
Personalmarketing im Internet - Eine Untersuchung zu den Erfahrungen von Kreditinstituten

  Tools  

Bernd Kreuels
Department for Marketing, University of Dortmund
Ingo Schmidt
University of Dortmund
Marcel Harmeyer
University of Dortmund
OSAC 2.0 (Online Survey Access Control): Webbasierte Steuerung einer Befragung mit bewußter Auswahl

Stephan Noller
humanIT, St. Augustin
Navigation in komplexen Hypertextsystemen - ein Webexperiment mit unterschiedlichen Visualisierungstools

Claudia Orthmann
Institute for Educational and Media Psychology, Freie Universität Berlin
Methoden und Probleme der Datenerhebung in der qualitativen Chat-Forschung

André Temme
University of Cologne
"Quasimeto": Entwicklung eines Instruments zur Transformation synchroner Datenerhebungsmethoden der Qualitativen Sozialforschung wie Interview oder Gruppendiskussion auf das Medium Internet

  Marktforschung  

Martin Heidingsfelder
Rogator AG, Nurnberg
Thomas Bamert
University Zurich
Reihenfolgeeffekte bei Web-Umfragen: Ergebnisse eines Methodenexperiments

Caroline Cornelius
eResult GmbH - eCommerce Research & Consulting, Goettingen
Best Match zwischen Forschungsfrage und Design von Online-Fokus-Gruppen

Carsten Sander
Georg-August-University Goettingen
Konsumentenanalyse im Webchat. Versuch einer bedürfnisprofilorientierten Segmentierung

Christophe Castano
University of Paris VIII
Keyword Analysis on a Search Engine: Tools to Help Web Users

Stephan Steinmeyer
Olaf Hofmann
Marcus Paul
Skopos GmbH, Huerth
Online-Erhebungsformen: Andere Ergebnisse als Offline?

  E-commerce  

Malthe Wolf
Thomas Döbler
Research Unit of Media Economics and Communication Research, University of Hohenheim
Nutzung von Internet und E-Commerce in den Sozialen Milieus

Sabrina Duda
Michael Schießl
Jan Michael Hess
eye square, Berlin
WAP - Ready or Not?
D.G.O.F. Home
GOR
Aktuelles
GIR-L


  GOR 2001
  Call for papers
  > Program
  Accommodation
  Contributors
  Registration
  Travel tips
  Sponsors