Thursday, October 10, 2002
|
|
Time
|
|
|
|
8:00-9:00
|
|
|
|
9:00-9:20
(location: B1)
|
|
Opening statements: streaming video files
Prof. Dr. Ute Mackenstedt, Vice President, University of Hohenheim
Prof. Dr. Claudia Mast, Department of Communication Science and Journalism
|
|
9:20-9:40
(location: B1)
|
|
Opening speech: streaming video files
Dr. Christoph-E. Palmer, Member of State Parliament
Minister of State and for European Affairs, Baden-Württemberg
|
|
9:40-10:15
(location: B1)
|
|
Keynote: streaming video files
Nicht alles ist Forschung, aber ....
Michael Darkow
GfK AG, Television research department, Nürnberg
|
|
10:15-10:30
(location: B1)
|
|
|
|
|
|
10:30-11:00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Session Chair
|
|
|
|
|
|
|
location
|
|
|
|
|
|
|
11:00
|
|
Mast
Journalismus im digitalen Wertschöpfungsprozess - Content-Lieferant oder mehr?
|
Schmidt
The constitution of space via Internet
|
|
Kaufmann
Social desirable responding and age on the Internet: older participants in online studies show a higher tendency for socially desirable responding
|
|
|
|
|
11:30
|
|
Thäsler
Die Cross-Media-Strategie von n-tv
|
Matzat
The emergence of norms in groups of the Internet: A test of the Coleman-Model
|
Hemsing
Panelmortalität in Abhängigkeit zur Incentivierungsform
|
Stöber
Dimensions of social desirability in online studies: Personal and motivational factors
|
|
|
|
|
12:00
|
|
Neuberger
Crossmedialität im Journalismus: Verknüpfungen zwischen Internet und traditionellen Massenmedien
|
Siapera
Asylum in the World Wide Web. The multiple encounters between the national and the global
|
Yom
Online-Focus Groups als innovative Methode zur nutzerbasierten Usability-Evaluation von Online-Shops - Erste Ergebnisse eines Methodentests
|
Buchanan
Development of a behavioural measure of self-disclosure for use in online research
|
|
|
|
12:30-13:30
|
|
Lunch (location: BZ)
|
|
13:30-14:30
|
|
Poster session I (location: ÖZ)
|
|
14:30-15:00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Session Chair
|
|
|
|
|
|
|
15:00
|
|
Loosen
Die (cross-) mediale Ausdifferenzierung des Journalismus
|
|
Scheier
MediaAnalyzer - Messen der Aufmerksamkeit von Benutzern
|
|
|
|
15:30
|
|
Breyer-M.
Cross-Media im Zeitungsverlag - Eine Momentaufnahme
|
Müller, B
"Doing Gender" im Chat - Auswirkungen von Geschlechts-anonymität auf die Selbst- und Fremdwahrnehmung in Kleingruppen-diskussionen
|
Balazs
Entwicklung und Überprüfung eines benutzerzentrierten Fragebogens zur Erfassung der Usability im E-Commerce
|
Joinson
Social desirability and self-disclosure online: Integrating media effects with user characteristics
|
|
|
16:00
|
|
Vogel
Marktfähiger Content für beliebige Medien? Der technizistische Traum vom Cross-Media
|
Dowran
The impact of computer-mediated communication on family identity
|
Bopp
Auf dem Weg zu Standard-Navigationswordings im deutschsprachigen Internet
|
|
|
|
|
|
16:30
|
|
Gaube
Cross-mediales Redaktionsmanagement und Marktforschung am Beispiel der F.A.Z. Electronic Media GmbH
|
Boos
The impact of media competence on a successful interaction: Problems and possible solutions
|
Nelles
Konzernweites Website-Monitoring WebFacts
|
|
|
Reips
LogAnalyzer: a Web-based tool for analyses of server log files
|
|
|
|
17:00-17:30
|
|
|
|
|
|
17:30
|
|
|
|
|
|
From 19:00
|
|
|
|
afterwards
|
|
Good locations to continue the party: Mash, Felix (clubs), M1 (disco) -all are within the same complex: the Bosch Areal
|
|
|
Friday, October 11, 2002
|
|
Time
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Session Chair
|
|
|
|
|
|
|
location
|
|
|
|
|
|
|
8:45
|
|
Meyer
"Die Onliner" - monomediale Freaks oder medienkompetente Vielnutzer?
|
|
Weichbold
Online- and touchscreen-surveys: On some similarities of computer-based forms of data collection
|
Deutschmann
Erfahrungen mit der Web Option in einem Mixed-Mode Survey zur Bundestagswahl 2002
|
|
|
|
9:15
|
|
Schweiger
Erfolgskontrolle von Crossmedia-Kampagnen am Beispiel dreier ProSieben-Formate
|
Starke-Meyerring
Globalization and the rhetoric of E-Learning: A cross-cultural study of German and US American Virtual University Consortia
|
Frick, J.
'Test yourself!' - personal feedback as an incentive for participation: the example of environmental knowledge and behavior
|
Fuchs
Online- und Offline-Befragung im Vergleich: Messfehler und Mode-Unterschiede
|
|
|
|
|
9:45
|
|
Spachmann
Crossmediales Management journalistischer Inhalte - Produktions- und Verwertungsketten am Beispiel des SWR
|
Faas
"Email für Direktkandidaten" - Erfahrungen mit Email-Befragungen unter Direktkandidaten bei Landtagswahlen
|
Marcus
Sampling problems in research on personal Home pages
|
Kreuels
Online-Befragungen mit einfacher Zufallsauswahl für große Grund-gesamtheiten im Methodenvergleich
|
|
|
|
|
10:15
|
|
Barth
An undervalued variable: usage competency
|
Müller, C.
Evaluierung des Einsatzes von E-Learning Instrumenten in Klein- und Mittelständischen Unternehmen sowie in Bildungs-einrichtungen
|
|
Lohmann
Online-Forschung mit omniNet
|
|
|
|
10:45-11:00
|
|
Coffee break
|
|
|
|
11:00-12:00
|
|
Poster session II (location: ÖZ)
|
|
12:00-13:00
|
|
Lunch (location: BZ)
|
|
|
|
13:00-14:00 (location: B1)
|
|
|
|
|
|
|
|
CM
|
IGS
|
OMaRe/E-C
|
|
|
Session Chair
|
|
|
|
|
|
|
14:00
|
|
|
Utz
Strategische Emailnutzung
|
Dierks Der 'Online-Reichweiten-Monitor (ORM)' - ein neuer Ansatz für die Erhebung von Online-Reichweiten und -Strukturen in Deutschland
|
Polkehn
The examination of indicators derived from user behavior to register the emotional efficiency of webpages
|
|
|
14:30
|
|
Leach
E-Commerce als strategische Herausforderung für regionale Online-Zeitungen
|
Knobloch
Unterhaltungsslalom beim WWW-Surfen
|
Shohat
E-Commerce in South America: Not just a matter of time
|
Hastall
Catch the surfers: Imagery effects on attention to online information
|
|
|
15:00
|
|
|
Döbler
Digitale Spaltung - Die Schule als Nivellierungsinstanz?
|
Dreyer
Online Mystery Transaktion
|
Schulte
What the lab can do and the Internet can´t ?
|
|
Waniek
Complexity and coherence of Hypertext linking structure
|
|
|
|
|
15:30
|
|
|
|
Teutsch
Die europäischen Internet Märkte im Vergleich
|
Birnbaum
JavaScript Control of browser-based Web experiment: Effects of advice on probability learning
|
|
|
|
16:00
|
|
|
|
|
|
16:30-17:30 (location: B1)
|
|
Keynote: streaming video files
Battlefields in Global Policy Development and their impact on the Internet
Andy Müller-Maguhn
Member of ICANN
|
|
|
|
17:30-18:00
|
|
Poster prize, final discussion (location: B1)
|
|
legend:
Campus-Map (376kb)
|
|
ÖZ ecology center (Ökologie-Zentrum)
BZ biology center (Biologie-Zentrum)
Ö1 Lecture-room 1 in the ecology center (Hörsaal 1 im Ökologiezentrum)
B1 Lecture-room 1 in the biology center (Hörsaal 1 im Biologie-Zentrum)
Café Künstlerbund is located at the Schlossplatz, only a few minutes by foot from Stuttgart Hauptbahnhof (Address: Café Künstlerbund, Am Schlossplatz 2, 70173 Stuttgart)
|