General Online Research 2005

 
 


12:00-13:30

  Session 21 - Audience measurement online - the AGOF's way towards a standardized measurement of online coverage (Online-Reichweitenmessung - der Weg der AGOF zu einer einheitlichen Reichweitenwährung)

Chair: Olaf Wenzel
 

J. Sandhöfer
title: "die internet facts" - a standardized audience measurement system for Germany
Titel: "die internet facts" - einheitliche Reichweitenwährung für Deutschland

T. Knauer
title: One Site survey avoiding pop-up-blocks - technical solutions
Titel: On Site-Befragung unter Umgehung von Pop-Up-Blockern - Technische Vorgehensweise der Rekrutierung Onesite, Lösung des Porblems der Pop-Up-Blocker

O. Pischke
title: The Pixelbox2-Measurement Framework
Titel: Das Pixelbox2-Measurement Framework

G. Lipsmeier
title: Datacollection and Datahandling with the crosssite Sample of the OnSite-Survey in the AGOF Project "die internet facts"
Titel: Datenerhebung und Datenhandling mit der siteübergreifenden Stichprobe der OnSite-Befragung das AGOF-Projektes "die internet facts"

S. Noller
title: Profiling: From Unique Client to Unique User
Titel: Profiling: Vom Unique Client zum Unique User