General Online Research 2005

 
 


11:00-13:30

 POSTER PRESENTATION POSTER-PRÄSENTATION

  Chair: Olaf Wenzel
 

Boris Blechschmidt
Potentials and limits of web-usage mining combining server and client tracking data
Möglichkeiten und Grenzen des Web-Usage Mining – Kombination von server- und clientseitigen Logfiles

Anand Chopra
Bridging the Digital Divide Gap in India

Sarawut Chutiwongpeti
"At the Dawn of the 21st Century: A View-Thought 'The Red Window'"

Martyn Denscombe
The quality of internet survey data

Markus Fister
Selbstschutz, Persistenz und Optimismus bei Bedrohung persönlicher Fähigkeiten

Malte Friedrich-Freksa; Merve Liebelt
From short message service (SMS) – questionnaires to mobile Internet surveys: Integrating the mobile phone into market research
Von der SMS Befragung zu mobilen Internetumfragen: Integration des Mobiltelefons in die Marktforschung

Linda Gallant
Ethnography of Communication Mobile Product Testing

Anja Göritz
Meta-Analyses on Contingent versus Unconditional Incentives

Christian Hansen
Onlinebefragungen kostenlos – Der „Befrager“

Martina Jelinek; Sebastian Eschenbach
"CIRCLE OF EXCELLENCE": e-learning and interactive action research for teachers
„CIRCLE OF EXCELLENCE“: e-learning und interaktive Aktionsforschung für Lehrende

Lars Kaczmirek; Wolfgang Neubarth
Active User Sampling. Intercept surveys without popups

Silke Kirschning; Ernst von Kardorff
Krebserkrankung und Internetnutzung

Marian Krawietz
www.eccor-panel.org – Ein deutsch-polnisches Online-Access-Panel als Messstation kultureller Werte und Einstellungen

Kunzmann, Richard; Arthur Goldstuck (provisional); Christian van Copenhagen (provisional)
An Overview of the State of Computer-Mediated Communication Research in South Africa

Jana Löffler; Knut Polkehn
The influence of thinking aloud on the quality of task completion in user tests

Wilkin Luc; Faccin Ilaria
Getting Information beyond the screen: Place and role of Internet in college students seeking strategy

Torsten Melles; Bernd Wittkamp
Online banking via financial management software compared to the use of online banking via Internet pages
Online-Banking mit Finanzmanagement-Software im Vergleich zur Nutzung des Online-Bankings über Internetseiten

Hesham Mesbah

The Impact of the Use of Information Technology on Social "openness“

Dennis Mocigemba
TV Research Online: The Strength of the Eco-Symbols Online-Fernsehforschung: Den Öko-Symbolen auf der Spur

Ursina Mögerle
The Experience of Spatial Presence in Hypertext Environments

Mihaela Nedelcu
Migratory and Diasporic e-strategies of Highly Skilled Romanians

Dr. Sylvie Richards
The Interactive Assignment: Anchoring Learning with Technology

Susanne Royer; Kerry Donohue
Gaining Competitive Advantages with Intangible Web Goods – The Example

Sylvia Sabin; Marco Jirasko
Ein online Experiment: Varianten der online Fragebogengestaltung und ihr Einfluss auf die Bearbeitungseffizienz

Sandra Schaffert
Einsatz von Online-Prüfungen in der beruflichen Weiterbildung

Steffen Schilb
CardSort – Eine Software für computerbasiertes Card Sorting

Irene Sigismondi
The Organization of Justice and the challenge of the "Internet trial".

Stefanie Springer
Internet- und Softwareunterstützung in betrieblichen Produktinnovation

Christian Stamov Roßnagel
Go EAST – implicit assessment of brand personality

Stefan Stieger; Ulf-Dietrich Reips
Dynamic Interviewing Program (DIP): Online- Interviews via ICQ

Monika Taddicken; Stefan Reiser
Effects of online surveys on data quality Methodeneffekte in Online-Befragungen

Carolin Thomas; Andreas Duscha; Holger Geißler
Mystery Mailing – a methodological approach to evaluate the quality of service of email hotlines
Mystery Mailing – ein Testverfahren zur Überprüfung der Servicequalität von E-Mail-Hotlines

Dominika Urbanska – Galanciak
Computer game players' community – sociological analysis of a microstructure